Sunday, March 30, 2014

Realiti VS Impian..

Hai olz..

Agak serabut jugak pepala otak aku ni nak fikir dilema. Actly aku nk bertunang lg 2 bulan. Mintak nasihat kawan asyik suh istikharah.. Memang la masalah kne istikharah tp sebelom tu kena la fikir dlu. Sebenarnya bukan la besar sgt problem mcm kes MH370 tu. Just nk buat keputusan je. Xtau nak mntak nasihat sape. Try tanya mak tp mak pon dah x sihat, so last2 mak kata buat je lah ikot suke. Nak buat pelamin tp as jobless as me ni mmg sekupang pon xde la...Ari tu encik boifren cakap nk bagi seribu tp last2 tukar plan plak. Bagus..

Tapi bukan tu yg penting, masalahnye aku nk exam gak ni. try gak x nak fikir tp dia plak marah2 sbb aku x nak fikir. Hahaha,. Bukan x nak fikir tp buku tebal nak mampos.. selalu ade module tetibe unversiti aku ni bg buku tebal2 plak sem ni. Sabor je la.. Dah la bahasa inggeris, klw ade yg soft coppy xpe gak. Boleh jugak la aku translate n cepat sikit tangkap. Ni sume mcm mencabar je..

Bab bertunang tu still dlm fikiran. Ikot kata hati nak serba suci.. Kawan2 plak kata sekali seumur hidup.. Tapi tengok ikot realiti as shy as me ni mmg bapak malu la nk tercongok atas pelamin sengsorang. Encik boifren senang la ckap, xyah buat besar2. Dia bukan datang pon.. Cakap main hembus je. stress woo..

Yang dlm otak aku, aku x nak dok depan orang. Tu je.. Selalu aku dok kt dapur je.. Puteri Sorok la katakan.. sampai jiran2 aku pon xtau aku ni wujud. Tapi ayh aku sibuk plak nk panggil jiran masa kenduri. Adoiyai.. Selalu sorok2 je. Time aku nak panggil la plak. Stress lg woo..
                                            siyes xleh nak fokus buku tebal cm ni...

Nak x nak kena wt plan betol2. Aku nk abiskan masa minggu depan untuk exam, then baru setlekan bab tunang. Padahal sem akan datang dh nk bukak gak ni.. Adoi.. mane satu nak fikir.. Minggu ni minggu cuti sekolah, so akak2 pon balik x benti.. Memang xdapat nak fokus study. Malam tadi pon dok ngadap pic2 hantaran n pelamin sampai pukul 3-4 pagi. Tu la habit aku setiap malam. Insomnia kau.. Hambeeek.. Bangun tido plak pkul 11, nasib la piyed.. Next entry aku nak tunjuk plan hantaran aku plak. huhu.. Adios...~~

P/S: serba serbi serabut...

No comments:

Post a Comment