Friday, April 11, 2014

Plan Tunang...

Salam Ollz...
Ari tu line slow, so xdpt nk publish gambar kt blog ni.. So ari ni cm yang dh dijanjikan nak tunjuk plan hantaran yg aku dah buat malam semalam. Semua pic aku seludup dari google image je selepas pemerhatian selama sebulan. Aku plan nk buat 7 dulang, encik boifren plak 5 dulang. Pepandai la dia plan kang...

1. kek printed


Xtau la berapa harga kek printed ni, tp mmg mengidam sangat2 nk tgok muke aku atas kek. Lantak la semua org x lalu makan tgok muke aku atau janggt encik boifren. Hahaha..

  2. pulut kuning

          
Comel kan..? comel kan..? hahaha... tgh tu nnt buh je rendang, x pon lauk kenduri tu.. Ayam masak merah..
 
3. coklat
                  
Tengah pilih idea.. kalau buat idea no 2, kne pakai tisu paper. Dok kt kmpung ni, mmg aku x jumpa la.. Xkan nk guna tisu tandas plak, mmg x lalu la semua org nnt nak makan. Haha... Kalau idea no 1 tu, sian plak dyorg makan biskut je. klw idea no 2, guna lolipop... bawah dy aku buat la bentuk bakul ngn biskut plak. janji banyak benda utk dimakan tp yang penting JIMAT..

4. Agar-agar
           
Bekas acuan bentuk bunga ni mmg dah berpuluh tahun kat rumah ni tp aku dh x jumpa.. Kalau xde gak nnti aku buat bentuk mangkuk je, pastu hias dgn buah stoberi bentuk bunga mcm gmbar atas ni je la.. Seksi you merah2 ni.. aaaaumm..

5. Buah-buahan
    
Buah ni nnt kuar shoping ngan Encik boifren, beli sikit2 pastu bahagi 2.. Ok la kan.. Aku ade, dy pon ade..

6. Biskut / Pastri
               
Bajet terer la konon nk buat kan. Tp try je la nnt..

7. Tuala
      
Tuala ni aku sbnrnye nak buat bentuk angsa tu tp kat mane pulak nak letak tulisan "selamat bertunang"... so nak x nak kena pilih idea no 1

Semua kat atas ni plan aku la selepas beratus kali berfikir. Haha.. Benda belom beli lagi, Tarikh pon belom pilih lagi. As student yg tengah bz exam cm aku skang ni mmg pening kepala tahap gaban la. Pelamin pon aku buat sendiri je nnt. Just nk beli kain je. Harga kain licin murah je rupenya, rm3 semeter.. so pepndai la cm mne nk hias nnt.

Problem lain ialah dulang, lepas menggoogle diy2 semua so dpt ilham nk buat dulang dari surat khabar.. xpernah tau kan....? hahaha.. Aku pon baru tau. Dalam google imej pon x ramai, yg aku jumpa 3 org je. kaler hitam, putih n coklat.. 

    

Baju plak dah ade, masa ayah aku g Mekah dulu ade beli baju cntik dari sana. Tapi kena oter sikit la sbb saiz XXXL.. Haha.. aku saiz XL je.. Mana la org tua pandai shoping, tp bersyukur la ayh aku ingt kat aku sbb aku sorg je dpt tau.. Special seyh.... Kau ado..? Ngeee...~

P/s: Nak fokus bc buku balik.. esok exam. waaaa...~

No comments:

Post a Comment