Thursday, January 7, 2016

Persiapan Perkahwinan

HEHEHE..

Bertemu lg.. gian plak rasa nk menaip setelah setahun. smlm dpt menaip rasa nk menaip lg.. lappy pon dh pernh masok ward.. kih3x.. ok, kali ni nk citer pasal hantaran perkahwinan aku plak... 7 berbalas 9... kalau bertunang ari tu byk makann je so masa khwen ni lebihkan barangan.. Tema warna pink n hitam..

1. Buah-buahan..
 Beli bakul kt Semua House, Jalan Tar rm7 je.. Buah-buahan hasilsumbangan akak no 1...

2. Sejadah..
Aku memula nk buat bentuk rehal tp x jadi... so buat bentuk katil. boleh tahan la... huhu.. beli kt Mydin blkg OUM bangi.. gmbar bukan kaabah tp bunga ros.. hee...

3.Buku
Buku aku beli kt Pesta Buku AntaraBangsa ari tu.. shopping guna baucer buku je.. 3 buku rm50.. Penulisnya HAMKA KERETA MAYAT... skang dh kuar 5 buku tp aku beli 3 je.. skang tgh tunggu dy kuar lg 1 buku boleh pulun lg 3 buku rm50 lg skali. hahaha.. TAjuknya Kamar sutera, permata yg hilang kini dijumpai n semusim di syurga... aku dh abis bc, mmg kelako.. masa duduk kt ward ari tu khatam 1 buku.. gelak sorg2..

4. Perfume Polo Black.
Aku beli Online, mahal gak.. tp akubajet bawah rm100.. beli yg botol besar, n vial (10ml).. Masa hias ni keluarkan dr kotak,so nmpak sikit brg tu banyak...

5. Baju polo hitam.
Aku beli online gak. Rm10 je.. beli dr group Prelove item flat price rm10... actly xsemua brg prelove pon, yg aku beli ni new tp peniaga gulung tikar kot. so dy jual murah2 je...

6. Choklat.
aku beli choklat crispy n roka. Guna kotak utk bentukkan petak n gam guna double tape., so sumbat je roka bg penuh kt tgh dia..

7. Kain pelikat
Masa aku g terengganu 2 thunlepas aku beli kain pelikat tu, corak songket.. corak je songket tp kain dy biase je.. keras sikit sbb new.. memula nk buat bentuk kapal, aku belajar kt google tp x jadi... last2 buat bentuk tengkolok, belajar dr youtube.. pastu aku guna polistrin buat keris, balut guna kain satin..

8. Gula2..
Barang goodies yg lebih banyak lg semua aku simpan dlm bilik... bilik pengantin kt atas tp sekadar hiasan je. bilik aku kt bawah redup, mcm gua.. so sbb banyak sgt gula2 tu so aku buat bentuk love 2 tgkat n lekatkan guna double tape je semua gula2 tu..

9. Kek
Kali ni malas dh beli kotak trasparent sbb mmg tema pink, so xde hal la..  beli yg sekilo jgak, rm23 je..

Ini pulak hantaran belah lelaki. actly aku yg shopping sendiri. Hahaha.. Aku tanye husband awal2 brp bajet dia suh aku belanje utk hantaran.. so dy bg rm200.. so aku tunaikan... 7 dulang dyorg bawak...

1. Al-quran n telekung
Al-quran emas tu aku beli kt Pesta buku antarabangsa gak.. gune baucer buku gak.. harga x mahalpom. rm12 kot x silap aku.. aku beli 2 Quran, 1 lg yg kecik tapak tangan ade zip.. senang husband nnt nk baca. lancar.. xde laleceh nk rehal, bantal or pembaris utk tunjuk..

Telekung tu plak kakak aku no 4 beli kt Indonesia thun lepas, Mmg aku niatkan utk buat hantaran. So jimat byk la..

2. Hand beg n purse MK
yg ni beli online gak, rm80.. Beg tu je cun, purse tu klw aku x ambik hari tu pon dh ok.. rm20 woo purse shj.. mcm menyesal pon ade..

3.Kek,
Actly tu bukan kek.. Akak ipar dia buat pavlova. topping buah-buahan.. sedap n first time aku rasa.. rasa cm puding roti pon ade. hahaha...


4.choklat.
Yg ni paling mewah kot, ni belah sana yg bg so suprise gak la.. choklat rice topping choklat cair tu 1 bekas, ferero rocher rm50, choklat kecil2 yg petak 2 jenis.. sedap n aku sorok dlm bilik je. hahaha... makan share berdua ngn husband je..

5. Buah-buahan
Ni biase la.. dy balas balik buah nenas. hahaha.. kelako...actly jarang org bg buah nenas tp nk penuhkan bakul,kne cari buah beso...

6. Perfume Dior
Yg ni aku beli ONline.. Rm50.. dia kata promosi, rupanye hrga straight je mcm tu. cis.. Tp ni aku beli masa mula2 bljr shoping online.. padahal kalau survey lg dpt je rm30.. aarrrghh.. nyesal x sudah.. masa dpt dr pos laju pon terkejut sbb kecik gile botol dia.ingt beso boleh sembur2..ini beso ibu jari je.. hahahaha...tipah tertipu bang...~~ tp utk letak kt dulang hntaran cun la..

7 Kasut.
Actly x cadang pon beli kasut ni. Aku dh beli yg online, heel kaler merah, aku beli kt group rm10 je.  tp husband x mau letak yg tu, dia kata tu pakai dlm bilik je.. pffftt...~ .. so sehari sblm mjlis ni kitorg keluar beli kasut coklat... sbb dia suke aku pakai seluar warnacoklat...rm60 je..so belanje bawah rm200. yg lain tu dpt sponser dr org lain.. hee..~~

Ini plak hadiah2 yg aku dpt...Sesi makan pavlova diikuti sesi membuka hadiah ye...


Aku nk tunjuk bunga telur yg aku beli online.. Dari peniaga online, akak nolly nama dia.. tp skang aku dh x pernh nmpk dh dia dlm group pengantin..





Bunga telur guna sapu tangan ni rm1.. aku beli rm100.. n teddy bear tu rm2.. aku beli 50 je.. total rm200, tu akak no 5 sponser.. hee... cantikkan..

Goodies plak akak aku no 4 sponser.. total rm800 gak la.. Air kotak n peyek utk vip.. goodies lain, keropok super ring, gula2 3 bijik n sumi 2 bijik... Vip akan dpt beg kotak n semua goodies, tetamu biase dpt beg plastik n goodies.

Lagi satu nk share ialah kad jemputan aku.. Beli online gak. Bentuk ic,.. hee..  semua idea aku... so byr half2 ngn husband. actly nk 300 keping je tp x dpt. so aku cari yg pakej paling murah kt group pengantin. rm170 x termasok pos.. pakej yg akan dpt ialah banner 1, bunting 2, n guest book. katanye la..  tp yg aku dpt cume kad jemputan je. 600 keping dengan kesalahan hari kenduri.. so kne edit manual, patut hari sabtu. tp dyorg tulis hari ahad..  just print kt kertas tulisan SABTU tu bebanyak, 1 A4 dpt la 120 tulisan.. letak double tape kt blkg tulisan then baru gunting..


 Aku still x puas hati sbb aku cume dpt kad jemputan je itu pon sbb aku suh dyorg buat ujung bulan 4..sebabnye kad akan diedarkan masa nikah hari tu, 2hb mei.... pos kne tmbah rm10, 2x pos so aku kne tmbah rm20.. 5hb jun plak aku dpt call dr syrikat tanye design aku padahal aku nk guna 6hb... so agen dipersalahkan tp aku mntak ganti rugi la.. ingtkn dpt la separuh ke, rupenye dpt rm20 je.. woi, ape ni.. bru lepas byrn pos je tu.. baik aku x yah tmbh duit hari tu.. cis..

Bile ngadu kt org, ramai yg kata "ala, mntak je brg2 tu.." xpakai x pe.. letak kt rumah buat kenang2-an.. betol jugak.. guest book tu hrga standart rm50 tau.. haissh..~

No comments:

Post a Comment