Monday, April 28, 2014

Berita Baik Vs Berita buruk

Hai guys..

Nak share kt korang benda yg jadi kat aku lately. Ada berita baik n berita buruk. Mna satu yg nak share dlu erk..? huhu...

Berita baik, next month dh masok sem baru, so fee nak kena bayar dlm minggu ni. Cek punye cek balance financial kt portal OUM, sekali mak aih.. aku dpt diskaun mcm2 lebih 1k kau.. haha.. Happy sgt2. Selain boleh tutup mulut mak, terasa rezeki plak menjelang tarikh keramat. hee..

Berita buruk plak, aku sakit mata.. haha.. bengkak dh 3 ari.. rasa cm kena tumbuk je. td g klinik, upenye nak jd ketumbit. dapat la 4 jenis ubat. MA tu pon memarah manje, dh 3 ari sakit baru nk dtg. kikiki.... Hensem kot, nak buat muke serius pon xleh. Tersenyum je aku sejak masok bilik tu. Kuikui.. MA lg sorang jeling sekali, nmpk muke aku so dy pandang lg sekali. Hahaha.. lawak plak rasa.


Banyak kan.. tp aku x makan pon ubat2 tu sbb aku tau tu semua dadah.. Sakit aku ni x de la smpai nak makan ubat gatal, bengkak n tahan sakit ke ape ke.. just nak bg rilex mata je..

Sebelum balik g shoping barang dapur dlu, mak teringin makan sambal jawa.. yang tempe cmpur suhun n pucuk tu. Kalau aku masak, aku tambah ikan bilis, kacang panjang n fishcake.. pastu g plak shoping brg kering kt sebelah kedai basah tu nk beli suhun n pucuk.. Balik rumah baru perasan yang aku tertinggal barang basah kt kedai runcit. Ya rabbi.. mmg kena marah la ngn mak n abg. Ni nak masak ape pon xtau. ingt nak masak sup daging, daun sup pon tertinggal dlm plastik tu. Sambal jawa tu mmg dh ke laut la. Hahaha...

Masok bilik xtahan kena bebel. Try pakai ubat mata yang titis tu... agak pedih gak la. Tapi x sure kot tercampur ngn celak aku pakai ni. Lepas seminit terasa kesan dia. Ya rabbi... pahit air liur dibuatnye.. Waaa.. menjerit gak la aku.. Habis air liur tu mne kite boleh benti telan, betol x..? mak bagi tips, kumpul dulu baru ludah.. xbanyak kot sbb titis td pon 2 titis je.. tapi still rasa pahit dlm mulut, kalau makan mmg boleh muntah la. So as manje as me ni, mintak gula2 kt mak. Fuuuuhhh... Lega....~~

That my story today, what yours..?  (^_~ )

p/s: line slow, xdpt nak upload pic. huhu.. adios..~

No comments:

Post a Comment